=)

=)

Friday, October 08, 2010

Kelebihan Selawat





Rasulullah SAW  telah bersabda bahawa Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku : 



Berkata Jibril A.S. : Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atas kamu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar.”

Berkata pula Mikail A.S. : Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum daripada telagamu.”

Berkata pula Israfil A.S. : Mereka yang berselawat kepada kamu akan aku sujud kepada Allah SWT dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah SWT mengampuni orang itu.”

Malaikat Izrail A.S. pula berkata : Bagi mereka yang berselawat ke atas kamu, akan aku cabut roh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut roh para nabi-nabi.” 




Para malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat ke atas baginda Rasulullah SAW. Subhanallah!




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails